خلاصه نگاری زرتشت وباستان گرائی

“گرادونیلی” در کتاب از زرتشت تا مانی ص 13 می نویسد:وضعیت مطالعات آئین زرتشتی به گونه ای است که فقر منابع سبب مطرح شدن فرضیه های زیاده مبهم وگزارشهای سرا سر تردید آمیز می شود

متاسفانه همین وضعیت در مورد تاریخ ایران باستان مشهود است.

—————————————————————

 باستان گرائی چیستی (هویت) ودر نتیجه کیستی شکل می گیرد ومن وما در مقابل غیر تعریف می شود.

هویت ملی: ادراک یا ادراک سازی کیستی وچیستی خود در برابر ملتهای دیگر

ملی گرائی ( ناسیونالیسم) اعتلای یک ملت وتفوق نسبت به ملل دیگر

مرحله بعد

انتر ناسیونالیسم مساوی با بین الملل گرائی منهای شخصیت واستقلای داخلی(بی هویت سازی)

شکل گیری ناسیونالیسم ایرانی

1-دوران مشروطه  نقطه مقابل مشروطه مشروعه

ابتدا جعل تاریخ نگاری ملی با ابزار رسانه ای آن زمان یعنی

مجله کاوه در برلین آلمان

مجله ایرانشهر در برلین آلمانمجله آینده در تهران

2- دورا ن پهلوی ، دوران نوین ملی گرائی در ایران

امیر فیصل، دوران نوین ملی گرائی در عراق سال 1920

رضا خان در ایران سال 1921

مصطفی کمال آتاتورک، دوران نوین ملی گرائی در سال 1922 در ترکیه

شعارها:

1-حیای باستان

2-شاه پرستی

3-عرب ستیزی برای ایران وترکیه  وبگانه پنداشتن اسلام  برای هر سه کشور  وبرای عراق عجم ستیزی اعم از فارس وترک.

اثار منفی ناسیونالیسم ( ایده ای امانیستی وپیدایش جریانات آتئیست وضد نبوی)

1- ضد اخلاق

2- ستیزه جو وجنگ طلب

  • –      3-انحطاط اندیشه وتفکر

4-بحران هویت امت اسلام

5- پراکنده سازی ملی امت اسلام

6- پیروی برده وار از غرب

7-تحریف اندیشه اسلامی

9- معارضه با جنبشهای اسلامی در گذشته وحال

 تجدد وملی گرائی

میرزا ملکم خان ارمنی/ میرزا فتحعلی آخوند زاده/ سید حسن تقی زاده/ دکتر محمد مصدق و….

میرزا فتحعلی آخوند زاده می گوید: یکی از آثار شوم غلبه ی تازیان وحشی بر مرز وبوم ایران این است که خطی بر گردن ما بستند که بواسطه آن تحصیل سواد متعارف هم برای ما دشوار ترین اعمال شده است.

همچنین می گوید: ناسیونالیسم باستان گرا برای جشن هزاره فردوسی ومسافرت چهل ایران شناس غربی به ایران گروهی را به بر تری نژاد آریائی وگستره فرهنگ وتمدن گذشته رمانتیک باستانی خو مشتاق ساخت

اندیشه های آخوند زاده نوشته فریدون آدمیت ص 72 و74

ترویج باسنان گرائی از کجا وچگونه؟

تسلط لژهای فراماسونری مانند لژ بیداری ایران، فراموشخانه  وتحمیل اصول چهار گانه خود برای مسخ فرهنگی وخودباختگی ملتها

1-تمدن غرب جهان شمول است

نقطه مقابل جهانی سازی اسلام

2-شرقیان باید از گزشته خود جدا شوند

در نتیجه به تحریف تاریخ روی آوردند

3-شرقیان باید تمدن غرب را مورد اقتباس قرار دهنی

فرنگی سازی تمدن ایران واسلام در ایران

4-در اقتباس از تمدن غرب از ابداع  در تمام حوزه ها نیز باید خود داری شود

 حوزه های اقتصادی/ دلار محوری/ ارزهای دیجیتالی/ اقتصاد آزاد به جای تعاون وهمیاری

فرهنگی با جایگزین کردن مناسبتها مانند کریسمس  ولنتاین، بابا نوئل

حوزه اخلاقی/ هنجار شکنی در روابط خانوادگی واجتماعی با ترویج همجنسگرایی وپوشش غرب پانکیسم و…

حوزه سیاسی/ امانیست محور، لیبرال محور

ذوالقرنین سازی از کورش

تا قبل از سال 1855 میلادی خبری از ذوالقرنین بودن کورش نیست

اولین بار ” رد سلوب آلمانی” بیان کرد وپس از آن ” ب بی پر آلمانی” اورا مسیحا نامید.

کورش نه زرتشتی بود ونه دین توحیدی داشت

در استوانه کورش(لوح)در 7 جا از بت مردوک یا مردوخ کمک می طلبد

اوستای فعلی به دستور اردشیر بابکان در 224-240 میلادی توسط هیر بد حکومتی (بانام تنسر) به رشته تحریر درآ مده او تعالیم پراکنده زررتشتی را که سینه به سینه نقل می شد تدوین کرد

تاریخ طبری ج2 ص580-584

ظهور مانی(زندیق) در زمان شاهپور اول 240-270 میلادی

دین مانی ترکیبی از زرتشتیگری، مسیحیت، بودائی گرائی وفلسفه یونانی بود

7سال شاهپور بر دین مانی ماند وهنگام شکست او در مناظره با موبدان شاهپور تصمیم بر قتلش گرفت ، او به هندوستان گریخت وبه ترویج آئین خود پرداخت

مانی در زمان پادشاهی  بهرام به ایران بازگشت ولی او را زندانی کردند ، پوستش را کندند وپیروانش را قتل عام نمودند

تاریخ یعقوبی ج1 ص195

در زمان یزد گرد دوم آئین مزدکی ظهور کرد خسرو انوشیروان اورا کشت وپیروانش را نیز قتل عام کرد

تولد نبی معظم اسلام (صلی الله علیه وآله وسلم) در زمان خسرو انوشیروان رخ داد وآتش هزار ساله آتشکده فارس خاموش شد(آتش 1500 ساله اتشکده یزد خرافه ای بیش نیست )

تاریخ ایرانیان وعربها نوشته تئودور نولدکه ص277

بعثت پیامبر(صلی الله علیه وآله وسلم)در زمان خسرو پرویز  بوده آورنده نامه آن حضرت “عبدالله ابن حذافه” بوده است

در زمان یزد گرد سوم طومار ساسانیان برچیده شد

تاریخ ایرانیان وعربها ص403

***دلیل روی کرد ایرانیان به اسلام وجنگ بدون خونریزی مهم است***

نظام طبقاتی

ظلم بی حد بر طبقات پائن جامعه که بهد از بردگان مردم قرار می گرفتند

حسنین علیهما السلام در فتوحات حضور نداشتند/ حیات سیاسی امام حسن علیه السلام نوشته سید جعفر مرتضی عاملی ص 134

ادیان یا دین ایرانیان؟***( باستان گرایان تنها پیامبر برای ایرا را زرتشت می دانند)33 پیامبر در 15 استان ایران مدفونند

1-متدین به دین نوح علیه السلام

طبقات الامم صائد اندلسی ص 171

چگونه؟ فرود کشتی  نوح بر جبل جودی  وپیدا شدن محور کشتی

2- آئین صابئی

تاریخ طبری ج1ص403

صبی ها در اهواز

3- ابراهیمی حنیفی

ملل ونحل ص179

4- مجوسی

الف-مجوسیان

پیامبر صلی الله علیه وآله وسلم:

 مجوسیان صاحب کتاب وپیامبر بودند وکتابشان الواحی بر 12000 پوست گاو نوشته شده بود

امام باقر علیه السلام پیامبرشان را کشنتد وکتابش را سوزاندند

الکافی ج3ص567-568

وسائل الشیعه ج15 ص127

شیخ  صدوق:مجوس ملحق ( شبه کتاب داشته اند) به اهل کتابندو کتاب ونبی داشته اند

التوحید ص440

زرتشت در چه دورانی بوده؟

700 سال قبل از میلاد مسیح علیه السلام =2725سال قبل

3200 سال قبل

3000 سال پیش از لشکر کشی خشایارشاه سال لشکر کشی خشایار شاه 480 سال پیش ا زمیلاد بوده= 5505 سال پیش

6000 سال پیش از مرگ افلاطون، افلاطون سال 347 پیش از میلاد در گذشته =8372 سال پیش

5000 سال پیش از جنگ ترویا، در سال 1184 قبل از میلاد بین آخه ای ها ویونانی ها=11185

منجمین 1767 سال پیش از میلاد=3792 سال پیش

خواستگاه زرتشت؟ غرب ایران/ شرق ایران

انسانه ای بیش نیست(کریستین سن کتاب مزدا پرستی ص 25)

فلسطین که منجمان هم همین را قبول کرده اند( تاریخ طبری ج1 ص 384

 ب- مغانیان عقد=یده به توحید ونبوت نداشتند نور را ازلی وظلمت را حادث می دانستند

ج- ثنویان نور وظلمت را ازلی وقدیم می دانستند

مدفن زرتشت؟

 از نظر زرتشتیان دفن در خاک گناه نا بخشودنی وباید جسد را خوراک لاشخوران کرد( همانکاری که امروز هم بودائی های تبت انجام می دادند)  ووجود دخمه ها در یزد از این حکایت می کند

آلبر موریس در مسنتند باد صبادر سال 1978 زرتشتیان مردگان خود را در دخمه قرار می دهند  یعنی تا 47 سال قبل

حد فاصل سالهای 1320 تا1340 شمسی به دستور رضا خان ممنوع وکم کم دخمه گذاری ترک شده است

اردشیر خورشیدیان در کتاب پاسخ به پرسشهای دینی زرتشتیان ص27 وکتاب فرهنگ مهر دید نواز دینی کهن ص128 مزار شریف افغانستان را مدفن زرتشت می داند

قبر کشف شده در سده نهم قمری ( 801-900قمری)  یا ششم قمری است به فرموده ایت الله مرعشی نجفی  قبرمتعلق به امامزاده علی ابن ابیطالب  از سادات بلخ است.

در نتیجه ربطی به زرتشت ندارد چون آنان مردگان خود را در زمین دفن نمی کردند که قبری داشته باشد.

 کتاب زر تشت:

زردشت کتابی نداشته

امام صادق علیه السلام: ان زردشت بزمزمه وادعی النبوه

زمزمه هائی داشته واز مدعیان نبوت بوده( مدعی دروغین بوده) وسروده هائی داشته( گاهان یا گاتها)

امام صادق علیه السلام

زردشت را گرگ دریده در حالی که هیچ درنده ای نبی یا وصی نبی راکه از برگزیدگان الهی هستند نمی خورند ( بر آنان حرام شده) منع  شده اند

مستدرک سفینه البحار ج5 ص 198

روایات زردشتی پهلوی هم دریده شدن زردشت را توسط گرگ تائید می کند.

اسطوره زندگی زرتشت نوشته ژاله آموزگار ص149

زردشت از چه زمانی پیامبر نامیده شد؟

در سده سوم هجری زردشتیان عراق به او لقب پیامبری دادند تا خود را اهل ذمه قرار دهند وبه امتیاز (شبه اهل کتاب) دست یابندوبعد ها بعضی کتب فقهی شیعه آنان را شبه اهل کتاب دانستند.

کتاب اشراق هند وایران ونبوت اسرائیلی  ص221نوشته علی نقی منزوی

همانگونه که زرتشتیان فعلی برا رها شدن از حکم نجاست خود را معتقد به واجب الوجود می دانند

زرتشت هیچ معجزه ای نداشته

رجوع شود به کتاب گاتها سروده های آسمانی زرتشت  ص25 نوشته موبد فیروز آذر گشسب ومقاله زرتشت ومعجزه نوشته موبد کورش نیکنام

خدایان زردشتی

الف-اسوره ها  یا اهوره ها

ب -دئوه ها یا دیوها

هر اهوره مقابلش دئوه ای وجود دارد.

ثنویت در تمام متون زرتشتی

اهورا مزدا آفریننده جهان نیک

اهریمن آفریننده جهتان بدی

ادعای توحید زرتشتیان امروزی

اولین بار “توماس هاید”  خاور شناس مسیحی ادعای یکتا پرستی برای زرتشتیان کردو”پریدو”کشیش کلیسای نورویچ انگلیس زردشت را پیرو دین یهود وحتی یهودی زاده دانست .

مارتین هوگ یا هاوگ المانی

در میان دانشمندان نخستین کسی که” گاهان” را به عنوان تصنیف‌های احتمالی خود زرتشت از بقیهٔ اوستا جدا کرد، مارتین هاوگ آلمانی بود. این دانشمند متوجه شد که نویسندهٔ گاهان تنها از یک خدا نام می‌برد و با برخی نیایش‌ها مخالف است. او زرتشت را پیامبر یکتاپرستی معرفی کرد.

اهدافذ مستشرقین در تر ویج زرتشتی

1- سلاحی علیه کلیسا

2- احیای زرتشتیگری علیه اسلام ومعرفی زرتشت به عنوان پیامبر یکتا پرستی

3-فعالیت سیاسی علیه اسلام سیاسی به ومیژه مکتب تشیع

شهید مطهری:

 من نمی دانم چرا خود اروپائیان که القاءکننده افکار تفرقه انداز هستند(عربیت مقدسات اسلامس ومبارزه با عرب)هرگز در باره خودشان این جور فکر نمی کنند وفقط با ابزارهای استعماریشان این افکار را تلقین می کنند؟

اگر اسلام برای ایرانی بیگانه است ( از حجاز )مسیحیت نیز برای اروپا وآمریکا(وآفریقا) بیگانه است

خدمات متقابل اسلام وایران ص 70-71

فروهراهورا مزدا قوه ای دروجود انسان  قرار دادکهگ فروشی یا فروهر” نامیده می شودومتعلق به شخص پارسا ونیکوکار است ودر همه  مخلوقات اهورا مزدا  موجود است وحتی در ایزدان وخود اهورا مزدا فروهر دارد.

موعود شناسی زرتشتی:

جهان هستی 12000 سال است ودر پایان هر سه هزاره یک منجی ودر آخرین سه هزاره( سه هزاره چهارم سوشیانت رخ می دهد

باید در عصر صفوی ظهور می کرد که درست از آب در نیامدولذا زرتشتیان فعلی از موعود گرائی دست کشیدند.

جستجو