چرا امام خامنه ای روحی فداه آمریکا راغیرقابل اعتماد می دانند؟

چرا امام خامنه ای روحی فداه آمریکا راغیرقابل اعتماد می دانند؟
سفر ریاست محترم جمهوری، شیخ حسن روحانی به نیویورک و مکالمه تلفنی با اوباما بازتاب زیادی در رسانه های دنیا داشت. عده ای هم در داخل فکر می کردند که با این تماس تلفنی همه چیز تمام شده و تمام دشمنی های عمیق آمریکا با ایران به دوستی تبدیل شده است اما دو روز بعد، اوباما در دیدار با نتانیاهو دوباره ایران را تهدید به حمله نظامی کرد و نشان داد که آمریکا غیرقابل اعتماد است و از مذاکره تنها به دنبال رسیدن به اهداف شوم خود هستند.
1) رابطه وسیله ای برای فشار بیشتر
اوباما در زمان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفته بود «هدف من در زمینه‌ی دنبال کردن یک دیپلماسی سرسختانه، جدی و مستقیم، ناشی از این نیست که من در مورد ماهیت ایران ساده انگار هستم، نه چنین نیست؛ به این دلیل است که اگر تمایل خود را به گفتگو نشان دهیم و برای رسیدگی به این مسایل عاجل، هویج و چماق را پیشنهاد کنیم، در موقعیتی قوی‌تر برای بسیج جامعه‌ی بین المللی جهت افزایش فشار بر ایران قرار می‌گیریم.»
باتوجه به گفته های فوق، رابطه و مذاکره، تنها ابزاری برای تحمیل خواسته‌های آن‌ها بر ضدملت ایران است.
در طول دهه های گذشته هروقت ایران در مقابل غرب کوتاه آمده است آنها گستاخ تر شده اند و ایران را تحت فشار بیشتری قرار دادند. نمونه دم دستی آن در زمان خاتمی و بحث پرونده هسته ای بود. تجربه نشان داده است که فشارهای آمریکا بر ایران حد و مرز مشخص و پایانی ندارد مگر از اسلام ناب و جمهوری اسلامی دست برداریم و بگوییم تسلیم شما شدیم و هرچیزی که شما مطالبه دارید را انجام می دهیم.
2) رابطه مقدمه‌ ای برای سرنگونی کشور
از پیروزی انقلاب اسلامی، آمریکا جایگاه خود را از دست داد و به همین جهت، شروع به توطئه و دشمنی با ملت ایران کرد و در این زمینه از هر راهی وارد شد تا نظام اسلامی را سرنگون کند. کودتای نوژه، حمایت از صدام، ماجرای طبس، ترور، تهدید، تحریم و… تنها نمونه هایی از تلاش نافرجام شیطان بزرگ است. در این راستا کار به جایی می رسد که  از سال 2005 تاکنون کنگره آمریکا سالانه بودجه ای کلان و میلیاردی برای براندازی جمهوری اسلامی تصویب می کند.
نبود مراکزی برای نفوذ و نیاز به رفت و آمد بدون دردسر ماموران جاسوسی آنها در ایران و همچنین ارتباط با عناصر مزدور از عواملی است که آمریکا را محتاج رابطه با دولت ایران کرده است.
اهمیت ایران به عنوان نقطه ثقل خاورمیانه برای آمریکا بسیار زیاد است. به طوری که  قبل از انتخابات دهم، تعداد زیادی از سفارتخانه های اروپایی به مرکزی برای جاسوسی ابرقدرت ورشکسته جهان تبدیل شدند تا بتوانند با سوءاستفاده از فضای فتنه آلود کشور، نظام را سرنگون کنند.
3) جلوگیری از گسترش نهضت اسلامی و یاس ملتها در مبارزه با استکبار
رابطه با آمریکا ضربات زیادی بر جهان اسلام و بیداری اسلامی وارد می کند. اکنون چشم تمام ملتهای اسلامی و مستضعفین دنیا به ایران است و آمریکا دنبال آن است که با آمدن انقلاب اسلامی پای میز مذاکره، به دنیا بگوید ایران که نماد ایستادگی و سردمداری مقابله با ظالم و باطل بود، تسلیم شد و بقیه ملتها را از ادامه مبارزه با ظالم و گسترش نهضت و بیداری اسلامی مایوس کند. آنها دنبال این هستند که دیگر کسی در مقابل استکبار قدراست نکند.
ضررهای رابطه با آمریکا
بازشدن راه برای دخالت‌های بیش‌تر و مستقیم و رسمی‌تر آمریکا در مسایل داخلی، عدم تغییر در رفتار و روحیه‌ی استکباری و دشمنی ذاتی این کشور با جمهوری اسلامی و عزم آن‌ها برای تغییر رژیم به هر نحوی، شکستن اسطوره‌ی استکبارستیزی انقلاب اسلامی در اذعان منطقه و جهان اسلام و سایر ملت‌های مستضعف، تضعیف اعتماد به نفس ملی و وحدت سیاسی کشور، تضعیف استقلال سیاسی و اقتصادی کشور که در طول انقلاب اسلامی حاصل شده است. مجموع مسایل فوق و بسیاری اتفاقات دیگر ضررهایی است که در باب مذاکره با آمریکا نصیب استکبار جهانی خواهد شد.
مساله ای که البته با درایت و شجاعت مثال زدنی حضرت امام خامنه ای روحی فداه و حضور بابصیرت و توام با هوشیاری امت، هرگز محقق نخواهد شد.انشالله

جستجو