انصار الله باشيم:

انصار الله باشيم:
السلام عليكم يا اوليا الله واحبائه السلام عليكم يا اصفيا الله واودائه* (دوستدارانش) السلام عليكم يا انصار دين الله السلام عليكم يا انصار رسول الله السلام عليكم يا انصار امير المومنين السلام عليكم يا انصار فاطمه سيده النساء العالمين السلام عليكم يا انصار ابي محمد الحسن بن علي الولي الناصح السلام عليكم يا انصار ابي عبدالله بابي انتم وامي  طبتم*(پاكيزه شديد) وطابت*(پاكيزه شد) الارض التي فيها دفنتم وفز تم فوزا عظيما فيا ليتني كنت معكم فافوز معكم
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا كُونُوا أَنصَارَ اللَّـهِ كَمَا قَالَ عِيسَى ابْنُ مَرْيَمَ لِلْحَوَارِيِّينَ مَنْ أَنصَارِي إِلَى اللَّـهِ ۖ قَالَ الْحَوَارِيُّونَ نَحْنُ أَنصَارُ اللَّـهِ ۖ فَآمَنَت طَّائِفَةٌ مِّن بَنِي إِسْرَائِيلَ وَكَفَرَت طَّائِفَةٌ ۖ فَأَيَّدْنَا الَّذِينَ آمَنُوا عَلَىٰ عَدُوِّهِمْ فَأَصْبَحُوا ظَاهِرِينَ ﴿١٤ /الصف﴾
ای کسانی که ایمان آورده‌اید! یاوران خدا باشید همان‌گونه که عیسی بن مریم به حواریون گفت: «چه کسانی در راه خدا یاوران من هستند؟!» حواریون گفتند: «ما یاوران خدائیم» در این هنگام گروهی از بنی اسرائیل ایمان آوردند و گروهی کافر شدند؛ ما کسانی را که ایمان آورده بودند در برابر دشمنانشان تأیید کردیم و سرانجام بر آنان پیروز شدند! وَمِنَ النَّاسِ مَن يَعْبُدُ اللَّـهَ عَلَىٰ حَرْفٍ ۖ فَإِنْ أَصَابَهُ خَيْرٌ اطْمَأَنَّ بِهِ ۖ وَإِنْ أَصَابَتْهُ فِتْنَةٌ انقَلَبَ عَلَىٰ وَجْهِهِ خَسِرَ الدُّنْيَا وَالْآخِرَةَ ۚ ذَٰلِكَ هُوَ الْخُسْرَانُ الْمُبِينُ ﴿ الحج/١١﴾
بعضی از مردم خدا را تنها با زبان می‌پرستند (و ایمان قلبیشان بسیار ضعیف است)؛ همین که (دنیا به آنها رو کند و نفع و) خیری به آنان برسد، حالت اطمینان پیدا می‌کنند؛ اما اگر مصیبتی برای امتحان به آنها برسد، دگرگون می‌شوند (و به کفر رومی‌آورند)! (به این ترتیب) هم دنیا را از دست داده‌اند، و هم آخرت را؛ و این همان خسران و زیان آشکار است!

فوائد فتنه در کلام ائمه معصومین(علیهم السلام)
امام صادق (ع) فرموده¬ اند: «تمنّوا الفتنه، ففيها هلاک الجبابره و طهاره الارض من الفسقه» به استقبال فتنه رويد؛ چرا که در فتنه هاست که حاکمان جور و افراد ستمگر هلاک می¬شوند و زمين از فاسقان پاک می¬گردد.
«فتنه» به امتحان سخت، ناشناخته و پيچيده گفته می¬شود. وقوع فتنه ها يکی از تدابير الهی برای سنجش ميزان ولايت پذيری مؤمنان و زمينه ای برای رسوا شدن منافقان و مستکبران است.
در روايتی از پيامبر اسلام (ص) آمده است که:
«لاتکرهوا الفتنه فی آخرالزمان فإنّها تُبيرُ المنافقين»
از فتنه و آزمايش در آخرالزمان نگران نباشيد؛ چرا که موجب نابودی منافقان خواهد شد. (محمد محمدی ری شهری، ميزان الحکمه، حديث شماره 15748)
هم¬چنين امام صادق (ع) فرموده¬ اند:
«تمنّوا الفتنه، ففيها هلاک الجبابره و طهاره الارض من الفسقه»
به استقبال فتنه رويد؛ چرا که در فتنه هاست که جباران و افراد ستمگر هلاک می¬شوند و زمين از فاسقان پاک می¬گردد. (همان، حديث شماره  15749)
البته مؤمنان برای در امان ماندن از خطرات فتنه بايد به قرآن و عترت تمسک جويند و براساس تقوا عمل کنند. همان گونه که مولای متقيان (ع) می فرمايد:
«اعلموا من يتق الله، يجعل له مخرجا من الفتن و نورا من الظلم»
بدانید کسی که تقوای الهی پیشه کند، خداوند راه خروج از فتنه ها و چراغ هدایتی در ظلمت ها را در اختیار او قرار می دهد. (نهج البلاغه، خطبه 183، ص194)
فتنه ۸۸ به عنوان مصداق بارز فتنه در عصر حاضر پیش روی ماست که موجب نابودی منافقین و فاسقین و سرافرازی اهل تقوا شد. به امید ان که با ابزار بصيرت که چیزی جز محور قرار دادن حق الله و حق نبی اکرم (ص) و اهل بيت (ع) در طبقه بندی امور است از گزند فتنه های آتی مصون بمانیم.
امام خامنه اي روحي فداه:
اين كسانى كه شما بهشان ميگوئيد سران فتنه، كسانى بودند كه دشمن اينها را هل داد وسط صحنه. البته گناه كردند. نبايستى انسان بازيچه‌ى دشمن شود؛ بايد فوراً قضيه را بفهمد. اگر اول غفلتى كرده است، وسط كار وقتى فهميد، بلافاصله بايستى راه را عوض كند. خوب، نكردند. عامل اصلى ديگرانى بودند كه طراحى كرده بودند، به خيال خودشان محاسبه كرده بودند. به گمان آنها بساط جمهورى اسلامى بنا بود جمع شود؛ نه فقط حقيقت دين، حتّى شعارهاى دينى هم باقى نمانَد؛ برنامه اين بود. طراحى اين بود كه اگر توانستند قاعده‌ى دولت را به شكل مطلوبِ خودشان بچينند، كه بعد از آن، راه حركتشان روشن بود كه چه كار ميكردند؛ اگر هم قاعده‌ى حكومت و دولت طبق ميل آنها چيده نشد و برايشان ممكن نشد، كشور را به آشوب بكشانند؛ با خيال خودشان – من يك وقتى گفتم – كاريكاتور انقلاب اسلامى را درست كنند؛ مثل سايه‌هائى كه حركت يك قهرمان را تقليد ميكنند، اداى قهرمانها را، اداى انقلاب را در بياورند؛ برنامه‌شان اين بود. ملت ايران توى دهن اينها زد و بساط اينها را جمع كرد…»

شيخ مفيد در ارشاد نقل مي كند :
ضحاك ابن عبد الله مشرقي با امام حسين عليه السلام بيعت كرد وشرط كرد من بربيعتم باقي مي مانم تاجايي كه بتوانم جان شمارا حفظ كنم ولي اگر كار به جايي رسيد كه نتوانم جانتان را حفظ كنم در بيعت شما نخواهم بود تا بعد از ظهر عاشورا هم با امام بود اما وقتي كار را بر امام سخت ديد و امام تنها شد  او هم رفت بعد روايت كرده كه امام حسين عليه السلام در روز عاشورا اين ايه را مي خواند” حتي يميز الخبيث من الطيب”

تفاوت بين انصار الهي بودن وغير انصار الهي بودن:
انصار الهي براي دين هزينه مي كنند ولي ديگران دين را براي خود هزينه مي كنند.

خانواده معزز شهدا كساني هستند كه براي دين هزينه كرده اند، ان هم بالاترين هزينه را پرداخت كرده اند ،يعني عريزشان پاره تنشان را فدايي دين، قران ،اهل بيت ،انقلاب اسلامي وفداي ولايت فقيه به عنوان نايب امام زمان كرده اند.
مَّا كَانَ اللَّـهُ لِيَذَرَ الْمُؤْمِنِينَ عَلَىٰ مَا أَنتُمْ عَلَيْهِ حَتَّىٰ يَمِيزَ الْخَبِيثَ مِنَ الطَّيِّبِ ۗ وَمَا كَانَ اللَّـهُ لِيُطْلِعَكُمْ عَلَى الْغَيْبِ وَلَـٰكِنَّ اللَّـهَ يَجْتَبِي مِن رُّسُلِهِ مَن يَشَاءُ ۖ فَآمِنُوا بِاللَّـهِ وَرُسُلِهِ ۚ وَإِن تُؤْمِنُوا وَتَتَّقُوا فَلَكُمْ أَجْرٌ عَظِيمٌ ﴿١٧٩ /ال عمران﴾
چنین نبود که خداوند، مؤمنان را به همان‌گونه که شما هستید واگذارد؛ مگر آنکه ناپاک را از پاک جدا سازد. و نیز چنین نبود که خداوند شما را از اسرار غیب، آگاه کند (تا مؤمنان و منافقان را از این راه بشناسید؛ این بر خلاف سنت الهی است؛) ولی خداوند از میان رسولان خود، هر کس را بخواهد برمیگزیند؛ (و قسمتی از اسرار نهان را که برای مقام رهبری او لازم است، در اختیار او می‌گذارد.) پس (اکنون که این جهان، بوته آزمایش پاک و ناپاک است،) به خدا و رسولان او ایمان بیاورید! و اگر ایمان بیاورید و تقوا پیشه کنید، پاداش بزرگی برای شماست.

قُل لَّا يَسْتَوِي الْخَبِيثُ وَالطَّيِّبُ وَلَوْ أَعْجَبَكَ كَثْرَةُ الْخَبِيثِ ۚ فَاتَّقُوا اللَّـهَ يَا أُولِي الْأَلْبَابِ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ ﴿١٠٠ /المائده﴾
بگو: «(هیچ‌گاه) ناپاک و پاک مساوی نیستند؛ هر چند فزونی ناپاکها، تو را به شگفتی اندازد! از (مخالفت) خدا بپرهیزید ای صاحبان خرد، شاید رستگار شوید!

لِيَمِيزَ اللَّـهُ الْخَبِيثَ مِنَ الطَّيِّبِ وَيَجْعَلَ الْخَبِيثَ بَعْضَهُ عَلَىٰ بَعْضٍ فَيَرْكُمَهُ جَمِيعًا فَيَجْعَلَهُ فِي جَهَنَّمَ ۚ أُولَـٰئِكَ هُمُ الْخَاسِرُونَ ﴿٣٧ /الانفال﴾
(اینها همه) بخاطر آن است که خداوند (می‌خواهد) ناپاک را از پاک جدا سازد، و ناپاکها را روی هم بگذارد، و همه را متراکم سازد، و یکجا در دوزخ قرار دهد؛ و اینها هستند زیانکاران!

وَلَنَبْلُوَنَّكُمْ حَتَّىٰ نَعْلَمَ الْمُجَاهِدِينَ مِنكُمْ وَالصَّابِرِينَ وَنَبْلُوَ أَخْبَارَكُمْ ﴿٣١ /محمد﴾
ما همه شما را قطعاً می‌آزمائیم تا معلوم شود مجاهدان واقعی و صابران از میان شما کیانند، و اخبار شما را بیازماییم!
اشكالي كه بعد از رحلت پيامبر در مدينه رخ داد و كسي به دفاع از اهل بيت قيام نكرد خستگي از دوران دفاع از اسلام وعافيت طلبي اصحاب بود .

اشكال مردم كوفه اين بود كه ايمانشان مشروط بود ،بيعتشان مشروط بود روي همين حساب مورد لعن ونفرينند.
حقيقتا با مسلم بيعت كردند ولي ايمان مشروط عافيت طلبانه انها را از همراهي با امام حسين عليه السلام باز داشت.

امام حسين عليه السلام در اولين خطبه در هنگام ورود به كربلا مي فرمايد الناس عبيد الدنيا والدين لعق علي السنتهم…
مردم عبد وبنده دنياهستند ودين لقلقه زبانشان.
اما خانواده شهدا ، جانبازان ورزمندگان ثابت قدم مانده از دوران دفاع مقدسوعموم ملت شزيف ايران كه خالق 22 بهمن ها و9دي هاهستند مصداق ايه شريفه كه مي فرمايد:

مِّنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّـهَ عَلَيْهِ ۖ فَمِنْهُم مَّن قَضَىٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُم مَّن يَنتَظِرُ ۖ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِيلًا ﴿٢٣ /الانفال﴾
در میان مؤمنان مردانی هستند که بر سر عهدی که با خدا بستند صادقانه ایستاده‌اند؛ بعضی پیمان خود را به آخر بردند (و در راه او شربت شهادت نوشیدند)، و بعضی دیگر در انتظارند؛ و هرگز تغییر و تبدیلی در عهد و پیمان خود ندادند.

در زيارت شهدا مي خوانيم : السلام عليكم يا انصار دين الله
دليلش اين است كه شهدا به امام جامعه الهي لبيك گفتند وقت صداي هل من ناصر به گوششان رسيد وقتي صداي من انصاري الي الله به گوششان رسيد لبيك كفتند وقتي صداي من انصاري االي الله را شنيدند گفتند نحن انصار الله
لذا ما امروز بر ايشان سلام مي دهيم السلام عليكم يا انصار دين الله
ما ضَرَّ اِخْوانَنا الَّذينَ سُفِكَتْ دِماؤُهُمْ
كه از بين رفتنى نيست معامله كردند. برادران ما كه در صفّين خونشان ريخته شد
ـ وَ هُمْ بِصِفّينَ ـ اَنْ لايَكُونُوا الْيَوْمَ اَحْياءً؟ يُسيغُونَ الْغُصَصَ
از اينكه امروز در دنيا نيستند چه زيانى بردند؟ نيستند تا لقمه گلوگير بخورند،
وَ يَشْرَبُونَ الرَّنَقَ. قَدْ وَ اللّهِ لَقُوا اللّهَ فَوَفّاهُمْ اُجُورَهُمْ،
و آب تيره ناگوار بنوشند. به خدا سوگند حق را ملاقات كردند و خداوند هم اجرشان را كامل و تمام عنايت فرمود،
وَ اَحَلَّهُمْ دارَ الاَْمْنِ بَعْدَ خَوْفِهِمْ. اَيْنَ اِخْوانِىَ الَّذينَ رَكِبُوا الطَّريقَ،
و آنان را از پسِ بيم در جايگاه امن جاى داد. كجايند آن برادرانم كه راه را به حقيقت طى كردند،
وَ مَضَوْا عَلَى الْحَقِّ؟ اَيْنَ عَمّارٌ؟ وَ اَيْنَ ابْنُ التَّيِّهانِ؟ وَ اَيْنَ
و بر اساس حق از دنيا گذشتند؟ عمّار، ابن تيِّهان و
ذُوالشَّهادَتَيْنِ؟ وَ اَيْنَ نُظَراؤُهُمْ مِنْ اِخْوانِهِمُ الَّذينَ تَعاقَدُوا عَلَى
ذوالشهادتين كجا هستند؟ و كجايند نظيران آنان از برادرانشان كه بر جانبازى پيمان
الْمَنِيَّةِ، وَ اُبْرِدَ بِرُؤُوسِهِمْ اِلَى الْفَجَرَةِ؟!
بستند، و سرهاى پاكشان براى تبهكاران فرستاده شد؟!


جستجو